Російські шпигуни в НАТО, атаки на транспортні мережі ЄС, нові подробиці шпигунської мережі в Австрії | NLight DC++
Російські шпигуни в НАТО, атаки на транспортні мережі ЄС, нові подробиці шпигунської мережі в Австрії | NLight DC++

Російські шпигуни в НАТО, атаки на транспортні мережі ЄС, нові подробиці шпигунської мережі в Австрії

Кілька російських співробітників були вислані зі штаб-квартири НАТО у Брюсселі, оскільки у альянсі “зрозуміли, що вони виконували діяльність, яка насправді була не дипломатичною, а розвідувальною”.
Про це генеральний секретар НАТО Єнс Столтенберг сказав у інтерв’ю виданню Bild.
При цьому німецька газета Spiegel пише, що не було вказано ні дату інциденту, ні кількість підозрюваних російських шпигунів. Як уточнює Reuters, звільнення, ймовірно, відбувалися у кілька попередніх років.
“Ми також вживаємо певних заходів, щоб ускладнити російським спецслужбам здійснення незаконної діяльності між або всередині союзників по НАТО”, — сказав Столтенберг.
“Безтурботні і наївні” європейці
Голова комітету з питань оборони німецького парламенту Марі-Агнес Штрак-Ціммерманн прокоментувала журналістам питання наявності російських агентів у штаб-квартирі НАТО: “Не дивно, що російські шпигуни є не лише в окремих країнах, а й у центрі адміністрації НАТО. Шпигунство — правило, а не виняток”.
Штрак-Ціммерманн вважає, що останніми роками Німеччина та Європа “були надто безтурботними, майже наївними”, коли йшлося про політику безпеки.
“Ми повинні вжити набагато кращих заходів проти шпигунства не лише в Німеччині, але й у всьому НАТО”, — цитує посадовицю Spiegel.
Політик Партії зелених Костянтин фон Нотц назвав зізнання Столтенберга “лише верхівкою айсберга російських шпигунських і дезінформаційних кампаній”.
Він закликав ретельно досліджувати об’єкти, важливі для безпеки, щоб перевірити, чи вони захищені від ворожого впливу, і посилити їх захист.
А заступник голови комітету парламентського контролю Бундестагу Родеріх Кізеветтер додав: “Російська розвідувальна система є дуже наступальною та агресивною системою. Російські служби здатні на масштабні та складні розвідувальні операції”.
За його словами, російські агенти також розміщуються в критичних точках, щоб перехоплювати або саботувати там інформацію упродовж багатьох років, і особливо в Європі.
Шпигун Росії в Австрії допомагав таємним операціям по всій Європі – FT
Газета Financial Times повідомила у п’ятницю, що з’явилися нові подробиці справи колишнього головного операційного директора компанії платіжної системи Wirecard Яна Марсалека, який переховується від австрійського правосуддя в Росії.
Згідно з новими доказами, отриманими британською розвідкою, Марсалек “використовував скомпрометованих співробітників розвідки у Відні, щоб шпигувати за європейськими громадянами та планувати зломи та вбивства елітними російськими спецпідрозділами”.
Як пише FT, Марсалека також отримав найсучаснішу криптографічну машину уряду НАТО та контрабандою переправив до Москви викрадені телефони високопоставлених австрійських державних службовців.
Ці звинувачення містяться в ордері австрійської поліції на арешт колишнього співробітника австрійської поліції та розвідки Егісто Отта. Отта взяли під варту минулої п’ятниці, повідомляє FT.Згідно з інформацією газети, Отт використовував свій допуск до таємної інформації, щоб надсилати запити щодо конфіденційної поліцейської інформації від інших європейських правоохоронних органів. Зокрема, запити про людей, у відстеженні яких був зацікавлений російський уряд, надсилалися до Британії та Італії.
Як пише FT, ордер на арешт Отта містить важливу нову інформацію та вказує на те, що Австрія — країна з глибокими зв’язками з Москвою, ліберальними законами про шпигунство та політичним істеблішментом, який останніми роками переслідували корупція та скандал — була в центрі шпигунської мережі Росії за допомогою Марсалека.
Газета додає, що 44-річний Марсалек був, можливо, “одним із найпотужніших європейських розвідувальних активів Кремля”.
«Він використовував свою посаду операційного директора на чолі компанії, зареєстрованої на біржі Dax, яка ледь не захопила Deutsche Bank, щоб сприяти таємним операціям по всьому континенту та в Африці», – мовиться у статті.
Раніше ЗМІ повідомляли, що Марсалек допомагав Росії з «реконфігурацією бізнес-імперії Пригожина в Африці».Минулого місяця журналісти-розсллідувачі з вількох німецьких та одного російського видання – Der Spiegel, ZDF, The Insider і Der Standard, повідомили, що Марсалек був завербований ще в 2014 році агентами Кремля. Група розслідувачів детально повідомила про давні стосунки Марсалека з оперативниками російської розвідки.
У ЄС російських шпигунів звинувачують у атаках на GPS та залізницю
Німеччина повідомляє, що Росія, ймовірно, несе відповідальність за збої GPS-навігації у Балтійському регіоні.
Потенційним джерелом проблеми називають Калінінград, російський анклав між Литвою та Польщею.
Стійкі збої в глобальній навігаційній супутниковій системі, ймовірно, мають російське походження і ґрунтуються на збоях в електромагнітному спектрі, в тому числі з Калінінградської області, цитує німецького посадовця видання Sky News.
Минулого місяця, нагадує видання, урядові джерела інформували журналістів, що Росія, ймовірно, заглушила супутниковий сигнал літака, який використовував міністр оборони Великої Британії Грант Шаппс, коли той пролітав поблизу Калінінграда.
Російське втручання у роботу залізничних мереж підозрює і Чехія. За інформацією газети Financial Times, Прага попереджає, що Росія “тисячі разів” намагалася саботувати європейські залізниці.
Так, міністр транспорту Чехії Мартін Купка повідомив FT про “тисячі спроб втручання в роботу залізничних мереж і сигналів”, що спричинило проблеми з продажем квитків і серйозні аварії. А залізнична компанія České dráhy заявила, що “спостерігала збільшення кількості кібератак на свою цифрову інфраструктуру”.
Купка вважає ці атаки частиною російської кампанії з дестабілізації ЄС і саботування критичної інфраструктури.
Спроби Росії дестабілізувати європейську енергетичну інфраструктуру були добре задокументовані, але втручання в транспортні мережі обговорювалося менше, свідчить FT.
Агентство ЄС з кібербезпеки опублікувало свій перший звіт про загрози для транспорту в березні минулого року. У ньому, зокрема, відзначено масштабні кібератаки “проросійських хакерських груп” на залізничні компанії в Латвії, Литві, Румунії та Естонії.

Напишіть відгук