В Конгресі США вимагають від китайської компанії продати TikTok. Детально | NLight DC++
В Конгресі США вимагають від китайської компанії продати TikTok. Детально | NLight DC++

В Конгресі США вимагають від китайської компанії продати TikTok. Детально

Палата представників Конгресу США 13 березня переважною більшістю голосів ухвалила законопроєкт, за яким китайська компанія ByteDance, власниця соціальної платформи для поширення коротких відео TikTok, повинна буде протягом 180 днів або продати активи TikTok у США, або платформу буде заборонено до використання в країні.

Це має належати американським компаніям. Китайці ніколи не дозволять американській компанії володіти чимось подібним у Китаї

В Конгресі пояснили рішення загрозами з боку Китаю, який може використовувати соцмережі на шкоду национальній безпеці США і прагне “шпигувати за американцями і маніпулювати ними”.
“Сьогоднішнє двопартійне голосування демонструє опозицію Конгресу спробам комуністичного Китаю шпигувати за американцями та маніпулювати ними, а також свідчить про нашу рішучість стримувати наших ворогів”, — заявив після голосування спікер Палати представників республіканець Майк Джонсон.
“Я закликаю Сенат ухвалити цей законопроєкт і надіслати його президенту, щоб він міг підписати його”, – додав спікер.
Автор законопроєкту, конгресмен-республіканець, Майк Галлагер, конгресмен-республіканець, підтримав цю думку: “Ми не можемо ризикувати, маючи домінінантну новинну платформу в Америці, яка контролюється або належить компанії, що належить Комуністичній партії Китаю, нашому головному супротивнику”.
“Законопроєкт, по суті, є основою для боротьби із застосунками соціальних мереж, які належать або контролюються іноземною країною-супротивником”, – цитує Галлагера видання USA Today.
Законопроєкт був розроблений за підтримки високопоставлених посадовців адміністрації президента США Джо Байдена, включно із заступницею генерального прокурора Лізою Монако та представників розвідки та оборони, повідомляє The Washington Post.
За словами Сари Крепс, директорки Інституту технологічної політики Корнельського університету, співавтори проєкту та Білий дім “досить впевнені”, що він відповідає Конституції США і не суперечить принципам свободи слова.

Сьогоднішнє двопартійне голосування демонструє опозицію Конгресу спробам комуністичного Китаю шпигувати за американцями та маніпулювати ними, а також свідчить про нашу рішучість стримувати наших ворогів

Радник Білого дому з питань національної безпеки Джейк Салліван цього тижня зазначив, що в законопроєкті йдеться про власність соцмережі.
“Кінцевим предметом законопроєкту є питання власності. Ми хочемо, щоб TikTok як платформа належала американській компанії чи Китаю?” – заявив Салліван.
Китай розкритикував рішення і звинуватив Вашингтон у “бандитському” менталітеті.
“США повинні по-справжньому поважати принципи ринкової економіки та чесної конкуренції (і) припинити несправедливе придушення іноземних компаній”, — заявив на прес-конференції речник міністерства торгівлі Китаю Хе Ядун, якого цитує агентство AFP.
Вашингтон також повинен “забезпечити відкрите, чесне, справедливе та недискримінаційне середовище для іноземних компаній для інвестування та діяльності в США”, додав речник.
“Коли хтось бачить гарну річ, яка є у іншої людини, і намагається заволодіти нею, це цілком є логіка бандита”.
Тим часом, колишній міністр фінансів США Стівен Мнучин заявив у четвер, 14 березня, у програмі Squawk Box каналу CNBC, що збирає групу інвесторів, щоб спробувати купити TikTok.
“Я вважаю, що закон має бути прийнято, і я вважаю, що [TikTok] слід продати”, — сказав Мнучин, який 4 роки працював в адміністрації колишнього президента США Дональда Трампа.
“Це має належати американським компаніям. Китайці ніколи не дозволять американській компанії володіти чимось подібним у Китаї”, — додав він, назвавши TikTok “чудовим бізнесом”.
Китай протягом багатьох років блокує західні онлайн-платформи, такі як Facebook і X (раніше відомий як Twitter), у своєму жорстко цензурованому сегменті Інтернету.
Республіканці в Палаті представників підтримали законопроєкт всупереч позиції Трампа
Дискусії щодо потенційної заборони TikTok у США точилися роками через побоювання, що ByteDance, китайська компанія-власниця, може збирати конфіденційні дані американських користувачів й має зв’язки та підпорядковується Комуністичній партії Китаю.
У 2020 році Дональд Трамп намагався заборонити застосунок, однак, ця заборона була заблокована американськими судами. TikTok рішуче заперечує будь-які зв’язки з урядом Китаю та, як кажуть у компанії, реструктуризував бізнес, щоб дані користувачів із США залишалися в країні під незалежним наглядом, повідомляє AFP.
Теперішнє голосування у Конгресі становить найбільш серйозну загрозу для соцмережі дотепер. Загалом 352 конгресмени проголосували за запропонований проєкт закону, офіційно відомий як “Закон про захист американців від програм, контрольованих іноземними противниками”, й 65 – проти, що стало рідкісною демонстрацією єдності в політично розділеному Вашингтоні.
Конгресмени-республіканці голосували за законопроєкт всупереч позиції колишнього президента США Дональда Трампа.
Раніше цього тижня Трамп заявив, що він проти заборони, головним чином тому, що це посилить компанію Meta, власника Instagram і Facebook, яку Трамп називав “ворогом народу”.

Будь-яка заборона TikTok — це не просто заборона свободи вираження поглядів. Ви завдаєте величезної шкоди нашій національній економіці

Але доля законопроєкту залишається невизначеною в більш обережному Сенаті, де частина сенаторів побоюється робити різкі кроки проти додатку, що має 170 мільйонів користувачів у США.
Лідер більшості в Сенаті демократ Чак Шумер ухилився від прямої відповіді, сказавши лише, що Сенат “розгляне” законопроєкт, коли він надійде з Палати представників.
Роберт Гарсіа, конгресмен-демократ, висловився так: “Будь-яка заборона TikTok — це не просто заборона свободи вираження поглядів. Ви завдаєте величезної шкоди нашій національній економіці. Ми маємо власників малого бізнесу з усієї країни, які використовують TikTok для просування нашої економіки вперед. До всіх наших соціальних мереж слід ставитися однаково, і виділяти TikTok подібним чином небезпечно і, безумовно, це суперечить свободі думки”.
“Цей процес був таємним, і законопроєкт проштовхнули з однієї причини: це заборона”, — сказав речник TikTok у заяві, цитує AFP.
“Ми сподіваємося, що Сенат розгляне факти, прислухається до своїх виборців і усвідомить вплив на економіку, 7 мільйонів малих підприємств і 170 мільйонів американців, які користуються нашими послугами”.
Після голосування генеральний директор TikTok Шоу Цзи Чу закликав користувачів програми в Сполучених Штатах висловитися та поділитися своїми історіями, зокрема зі своїми сенаторами.
“Цей законопроєкт дає більше повноважень кільком компаніям соціальних мереж. Він також забере мільярди доларів із кишень творців і малого бізнесу”, — сказав Чу у відео, опублікованому в мережі X.
“Це поставить під загрозу понад 300 000 американських робочих місць і забере ваш TikTok”.
Питання національної безпеки чи питання свободи слова
У разі ухвалення, закон вимагатиме від материнської компанії TikTok ByteDance продати додаток протягом 180 днів, інакше його заборонять додавати в магазини програм Apple і Google у Сполучених Штатах.

Не думаю, що заборона спрацює. Ми уникаємо фундаментального питання: як захистити дані користувачів? У нас дуже мало законів щодо конфіденційності. Ця проблема буде виявлятися в інших програмах, і просто заборонити програму – не вихід

Закон також надасть президенту США повноваження визнавати інші програми загрозою національній безпеці, якщо вони перебуватимуть під контролем країни, яку вважають противником Сполучених Штатів.
Це є одним з останніх у серії кроків, яких Вашингтон вживає у відповідь на занепокоєння щодо національної безпеки, пов’язані з Китаєм, від автомобілів, під’єднаних до мережі, до штучного інтелекту, до підйомних кранів у портах США, зазначає Reuters.
Тим часом в інтерв’ю Голосу Америки професор Університету Колорадо в Боулдері Кейсі Фіслер зазначив: “Я вважаю, що повна заборона будь-якої соціальної медіаплатформи може стати питанням свободи вираження поглядів, принаймні мають бути вкрай високі стандарти для обґрунтування такої дії. Тут також важливо пам’ятати, що ряд конкретних проблем, таких як конфіденційність даних або можливість здійснювати маніпуляції з алгоритмом, не є унікальними для TikTok. Теоретично, іноземний уряд міг би просто купити дані про американців у продавців даних, тому що зараз ми не маємо особливо суворих федеральних законів про конфіденційність даних, які могли б допомогти вирішити подібні проблеми”.
З ним погодився Антон Дебура, представник Інституту інформаційної безпеки Університета Джонса Гопкінса: “Не думаю, що заборона спрацює. Ми уникаємо фундаментального питання: як захистити дані користувачів? У нас дуже мало законів щодо конфіденційності. Ця проблема буде виявлятися в інших програмах, і просто заборонити програму – не вихід. І це не обов’язково мають бути додатки. Це можуть бути якісь продукти, виготовлені в таких країнах, як Китай. Це можуть бути комерційні дрони, електромашини або навіть електрична щітка, керована через Інтернет”.
Потенційний вплив на виборчу кампанію Байдена
Як повідомляє The Wall Street Journal, поновлення переслідувань TikTok сталося для компанії зненацька, адже керівники TikTok заспокоїлися, коли президент США Джо Байден приєднався до застосунку минулого місяця в рамках своєї виборчої кампанії на другий президентський термін.
Білий дім заявив, що президент Байден підпише законопроєкт, якщо він буде схвалений обома палатами Конгресу.

Президент не думає про національну безпеку на основі відгуків користувачів про те, чи задоволені вони TikTok, чи будь-якою іншою платформою

Як нагадує Reuters, виборча кампанія Байдена приєдналася до TikTok у лютому, використовши як нагоду фінал кубку з американського футболу – Супербоул – щоб відкрити свій новий обліковий запис з метою комунікувати з молодими виборцями.
Станом на 13 березня обліковий запис кампанії @BidenHQ мав 237 500 підписників, а @thedemocrats — понад півмільйона.
Перед зверненням президента про стан країни минулого тижня, Білий дім поінформував понад 70 впливових людей і творців контенту в TikTok та на інших соціальних медіаплатформах із загальною аудиторією понад 100 мільйонів підписників щодо таких тем, як студентська заборгованість та економічні проблеми, щоб краще поширити його послання.
“Ми не стурбовані впливом” заборони на шанси Байдена на переобрання, заявив високопосадовець Білого дому, на якого посилається Reuters.
Інший представник Білого дому сказав: “Занепокоєння національною безпекою переважують почуття”.
“Президент не думає про національну безпеку на основі відгуків користувачів про те, чи задоволені вони TikTok чи будь-якою іншою платформою”, — додав посадовець.
Федеральним службовцям заборонено використовувати TikTok на своїх телефонах, тому співробітникам адміністрації Байдена заборонено мати додаток на своїх робочих телефонах.
Працівники передвиборчого штабу Байдена не працюють в уряді і не займаються питаннями національної безпеки, тому їм дозволено мати TikTok на своїх телефонах, повідомило Reuters одне джерело, ознайомлене з ситуацією.
Але більшість співробітників виборчої кампанії, які часто спілкуються з Білим домом, мають два телефони. За словами джерела, лише на одному телефоні встановлено TikTok, щоб ізолювати використання програми від інших робочих комунікацій, включаючи електронні листи.
Користувачі TikTok переважно належать до груп, які здебільшого голосують за демократів, яких Байдену потрібно заохотити. Виборча кампанія Трампа не має офіційного облікового запису у TikTok.
Згідно з дослідженням Pew Research Center 2023 року, приблизно 60% постійних споживачів новин у TikTok у США є демократами або прихильниками демократів. Близько 44% споживачів новин у TikTok мають вік від 18 до 29 років.
Кампанія намагається охопити людей “там, де вони є”, додав представник Білого дому. “Ми побачимо, що станеться в Сенаті, і ми далекі від будь-якого рішення з цього приводу. Це режим очікування для всіх”.
У статті використано матеріали AFP та Reuters.

Напишіть відгук